Emma vill, men kan inte.

Ja, trycka ut ungen alltså. Jag är den enda i hela världen som är gravid på övertid nu, åtminstone är det precis så det känns. Jag kommer vara gravid på livstid, mitt straff för att jag inte skött mig.

Läste nånstans att man kan jämföra sin graviditet/förlossning med nära släktingar, tex min mammas, systrars o så för att få ett litet hum om hur det kommer att bli. Det finns tydligen något genetiskt inblandat i det där som gör att min förlossning kommer att bli snarlik deras. Både mamma o min syster gick över tiden, men bara ett par dagar.  Om man då kan lita till det jag läste så skulle det innebära att vi har bebis före onsdag.. Antar att man inte ska tänka så, men på nåt sätt känns det lättare att uthärda tanken om man istället för att se 14 dagar framåt bara ser 3-4 dagar i taget. Kanske blir det i morgon som pappa förutspått? Skulle inte ha nåt emot det, faktiskt.

(Kommer inte ihåg var jag läste det, så därför kan jag inte ange någon källa, men hittar jag det så lägger jag ut en länk.)

Igår höll jag på o bli fullständigt skogstokig på den ständiga väntan.. Robbie ska ha en stor eloge för att han orkar med mig.. Gårdagen gick ut på att gnälla, sova, äta o gnälla lite till. Framåt kvällen fick han nog o försökte aktivera mig, så vi gjorde iordning 'skötbordet' (skötbädd på tvättmaskinen...) o i samma veva fick  vi ordning i klädkammaren också. Måste ju förbereda lite för att senare äntligen kunna plocka fram mina gamla kläder..!

Hm, sov dåligt i natt, som vanligt, o ägnade ett par timmar åt o tänka på alternativ till dop.. Vi har bestämt att det inte blir något dop, eftersom vi själva inte är religiösa o inte tror ett dugg på det som sägs i en sådan i samband med dop/bröllop eller vad det nu gäller. Däremot vill vi gärna bjuda hit släkten ändå, för att liksom få ett skäl till att träffa alla de som man sällan ser. Slutsats - ett namnkalas. Räknade lite snabbt o om vi bjuder "de närmaste" slutar gästlistan på ca 50 pers.. Det är rätt många på en gång.. Tankarna gick även kring själva tillställningen - vi får inte plats 50 pers härinne, det är en förutsättning att man kan vara utomhus, men då blir det ändå problem med sittplatser o så. Går säkert o ordna med tillfälliga bänkar o så, men det bli.. ja, besvärligt. Då kom jag på att man säkert kan hyra Folkets Hus i Ringstorp, bara en kilometer från vårt hus... Ja, o när jag tänkt lite till hade det gått två timmar o Roberts klocka ringde.. Då gick vi upp o åt frukost.

.. o passande nog blev det "Baby Boom" med Magnus Uggla på iTunes nu...

oh oh baby boom, pesten härjar
jag vill också ha elaka dvärgar
bortskämda paket som väter
röjer möbler och tapeter
hela sängen full
av febrigt klibbigt babyhull
#1 - - Carro:

Haha! Lite kul för vi bjöd oxå bara våra närmaste på dopet o d blev över 80 inbjudningar varav 60 kom:S Mycke folk vet du:D fast d gick bra. Vi hade ju i kyrkan så vi fick låna lokal efteråt. Annars hade d aldrig gått:D Hoppas du ploppar ut ungen snart då. Ja gick 17 dagar övertiden o d önskar ja inte ens min värsta fiende, så hoppas bebisen kommer snart o att d kommer gå bra! Kramar Carro!