Första skoldagen.

Mm, jag kände mig verkligen som en sjuåring när jag vandrade genom stan i morse, med ryggsäcken på ryggen o snoret rinnande under näsan. Underbart!

Jag är extremt täppt i näsan vilket gör att jag inte kan prata normalt o att jag inte hör normalt. Bra utgångsläge första dagen i skolan o allt..! Har avverkat en timme nu o det återstår många innan det är dags att gå hem, men det gör inte så mycket. Jag vantrivs inte direkt, hihi. De jag pratat med hittills har varit supertrevliga, o även läraren verkar mysig. Det ska nog bli bra, det här.

Känner mig lite nördig som sitter med datorn uppe nu, men de andra känner ju varandra o har liksom rymt härifrån.. Rast en stund nu, sen fortsätter vi. Vi pratar om pedagogiska krav o läroplaner o annat, o tanken är att man ska lära sig det så fort som möjligt så man kan göra första provet. Efter pausen ska det ritas en "karta" över alla verksamheter och läroplaner o dyl. Jag missade en lektion förra veckan, o därmed två uppgifter som jag istället ska få i eftermiddag, varav en är en fältstudie som ska göras.

Jaa, jag känner mig bekväm med skollivet men det vore lite trevligare om man åtminstone kunde andas!

(Har lite dåligt samvete över att lämna min älskade plutt, men jag vet att han har det bra med sin mormor o moster o kusin. Borde sluta oroa mig, omedelbums. Eller. Jag oroar mig inte, jag bara .. vet inte, saknar honom? Ja, där har vi det.)
#1 - - Carolina:

Va kul att du kommit i gång skolan nu. :)