Det blir aldrig som man tänkt sig.

Årets roligaste och mest oväntade julklapp i år känns rätt klockren nu ikväll.



Allt har varit frid och fröjd hela dagen, jag har varit och kompletteringshandlat lite till nyår och båda barnen har varit med mig. Förvisso lite snoriga men inte mer än så. Mellanlandade hos mamma innan vi åkte vidare för att plocka med Robert hem. Halvvägs till stan fick jag uppleva en premiär, en otrevlig sådan. Eddie kaskadkräktes i bilen..!

Det var bara att hitta nånstans att stanna, riva fram något att torka med (ett paket våtservetter..) och en påse att slänga skräp/nedspydda kläder i. Hm. Härligt! Det tog ungefär 10 min att få så pass rent att han kunde sitta där återstoden av resan också, iklädd endast långkalsonger och min fleecetröja. Nice! Han har kräkts några gånger till under kvällen men mot slutet var det mest vatten och galla. Åh, min lilla prins..!

Det innebär alltså att våra nyårsplaner grusas och det blir en nyårsafton på tu man hand för mig och min älskade. Det passar egentligen rätt bra eftersom vi har vår årsdag då (sex år har vi klarat av med varandra, och jag hoppas på oändligt många fler!) men det är inget vi brukar fira nåt särskilt.

Nåja, nytt år blir det oavsett hur vi firar det och vi bestämde oss för att ta maten på måndag istället då pappa fyller år! (Bara vi är friska tills dess..)
#1 - - Amy-23 & snart 3 barnsmamma!:

nej vad jobbigt!!! Hoppas ni andra klarar er iaf! Krya på honom