Göteborg 15-17 juli 2010

Blir visst inga bilder till inlägget just nu. Vårt internet strular fortfarande så vi surfar på datorn genom Roberts mobil, vilket gör uppkopplingen en aning slö.. Men, jag lovar att bilder kommer så snart det fungerar igen och jag kommer då att länka till inlägget så att man får chans att se det ändå!











Torsdag 15 juli:

Försov oss en aning och kom inte ur sängen förrän vid halv sju, vi som planerat att vara på Maxi vid kvart över! Vi stresspackade och försökte röja så mycket som möjligt i huset innan vi till slut gav oss iväg mot ett första stopp i Linköping. Handlade lite frukost och mötte sedan upp mina föräldrar på parkeringen, som också skulle med. And off we went!

Frukostpaus i Brahehus och därefter nonstopkörning mot Göteborg. Vi passade på eftersom båda ungarna sov som små grisar i bilen.. Regnet stod som spön i backen och stugan vi bokat stod inte till vårt förfogande förrän kl 15, så vi åt lunch i närheten av campingplatsen och åkte därefter in till stan. Där, tro det eller ej, försvann regnet och solen tittade fram! Vädret blev kanon och jag är säker på att det berodde på att jag köpte mig ett par jeans, haha.

Åkte till campingen, checkade in i den fina stugan i Stjärnbyn på Kärralund, Lisebergscampingen ni vet, och gjorde oss i ordning för en afton på Liseberg! Det blev en fin sådan på många sätt. Eddie var eld och lågor över alla karuseller, även om vi mest hann åka Farfarsbilarna och Rabalder (den lilla bergodalbanan) innan de stängde för kvällen. Eddie höll sig vaken tills vi kom tillbaka till stugan vid 22.30 på kvällen och var ändå på rätt hyfsat humör - jag fattar inte hur han orkade!


Fredag 16 juli:

Dagen bjöd på strålande solsken när vi knallade iväg till frukosten. Vi hade bokat hotellfrukost - det tyckte vi att vi var värda, hihi. Smakade mycket bra, men personalen hade kunnat vara liiite trevligare (kanske är man lite skadad efter att själv ha jobbat som frukostvärdinna? Jag vet ju hur jag gjorde och hur jag aldrig skulle göra..).

Det blev spårvagn till stan där det shoppades lite kläder och en och annan glass förstås, hihi. Avslutade även denna dag på Liseberg vilket var väldigt trevligt. Inte kunde jag gissa att vår tvååring skulle vara så förtjust i att åka karuseller! Till nästa år blir det åkpass till honom eftersom han både vill och får åka det mesta tack vare att han är över 90 cm lång.

Vi åt mumsig middag på Järnvägsrestaurangen där Eddie äntligen fick sin "Pinnelin" till efterrätt.

Lördag 17 juli:
Regn, regn och regn. Packade ihop alla grejer, städade stugan och begav oss mot Kungsbacka och Freeport, vilket är som ett "köpcenter" med diverse märkesoutletbutiker. Där fanns Nike, Adidas, Fornarina, Filippa K, Boomerang, Iittala och många fler. Jag fyndade två par Adidasskor för totalt 450 kr, inte illa! Hade kunnat gå därifrån med mycket mer men samvetet och framförallt plånboken sa ifrån, haha.

Gjorde ett stopp vid WästgötaRasta för lunch, och vid A6 center i Jönköping för att kika lite. Fick med en traktorvagn till Eddie samt en bok som vi redan lärt oss utantill efter att ha läst den ungefär sjuttioelva gånger sedan vi kom hem.


Sammanfattningsvis har det varit en mycket trevlig helg men jag hade gärna stannat lite längre.. Nästa år har vi ju Grekland att se fram emot så det kanske inte blir någon längre tur till Götet då men dit ska vi. Jag vet inte om jag nånsin har upplevt Eddie så glad och så lycklig som när vi var på Liseberg. Ja, alltså, klart han varit glad och lycklig förut, men under timmarna vi var på Liseberg fick han inte ett enda raseriutbrott och var bara go' och glad. Härligt! som han själv skulle ha sagt, hehe. Han förvånade mig även genom att vilja åka varenda karusell han hade längden till, enda kruxet är väl bara att vi vuxna ska klara av det, haha. Robert har sin längd som talar emot honom vid barnattraktionerna och jag har blivit gammal och tråkig och mår illa av en del grejer.. Jobbigt och otroligt störigt eftersom jag inte var sån förr.