Dagens barnboktips - Bonden Blom



Böckerna om Bondon Blom av Steve Smallman får bli dagens barnboktips. De handlar förstås om Bonden Blom och hans dagar på gården. Alltid händer det nåt, men bonden Blom är inte den som är den - han löser alla problem! På gården bor även hans fru Jenny, och deras djur; grisen Gullan, hönan Herta, hästen Harry, ankan Kvacke mfl.

Böckerna är roliga, det är lagom mycket text och mycket fina bilder som Eddie älskar. På insidan av pärmen finns en "karta" över bondgården som inbjuder till diskussioner. Just nu har vi två av dessa böcker på toan som "bajsböcker" vilket har fungerat jättebra med tanke på Eddies tröga mage. Vi läser, diskuterar och tittar på bilderna så han glömmer bort att han "måste" bajsa och gör det självmant. Bra va?

Jag köpte dessa böcker för 19kr/st (ord. pris 39kr/st) på Ica Maxi (lanseringspris tror jag, för de är helt nya) men såg på bokus att de kommer kosta 65 kr/st där, när de kommer ut den 15 april!


Bra böcker, helt enkelt, och definitivt värda 19 kr! (Jag skulle nog kunna tänka mig att betala 65 kr för dem också, för så bra är de.)
#1 - - Kristine:

Ska till Maxi imorgon. Kanske får med mig nån bok hem. Tack för senast förresten.