V. 38 (37+0)



Ny vecka. 37+0 eller i vecka 38. 20 dagar kvar till bf som synes och jag har gett upp hoppet om ett oktoberbarn. Nu går vi bara och väntarväntarväntar! På tisdag ska jag till barnmorskan igen och då får jag troligtvis reda på hur det ligger till med mitt hb och mina järndepåer.

Bebis är ju färdig därinne och skulle han komma nu skulle han inte klassas som "för tidigt född" vilket Teo ändå gjorde. Det vore bra om han inte växer på sig för mycket där inne nu, för jag ska ju orka bära honom när han kommer ut också, haha. 

Som sagt, nu går vi bara och väntar. Den här veckan har jag ju haft båda grabbarna hemma på heltid eftersom det är höstlov. Ärligt talat fasar jag lite över att vardagskarusellen snart drar igång igen.. Då blir det tider att passa igen - Eddie till skolan, Teo till förskolan. Nytt är dock att den sistnämnda endast kommer/får gå 15 timmar i veckan, vilket i den här kommunen innebär 3 h/dag, 5 dagar/ vecka. Inte succé, med andra ord. Urk! Det innebär i teorin att när Teo har hämtats har vi en timme på oss att äta lunch innan Eddie ska hämtas i skolan. Det kan funka nu, innan Lillebror är här, men sen skulle jag inte lita på det. Det känns som att det kan bli stressigt, men det beror förstås på vem Lillebror är... 

Är det en matknölare eller ett matvrak? En rutinare eller "jag gör som jag vill"? Det är väl egentligen det som är så spännande - att vi inte har en aning om vem det är där inne. Nog för att vi vet kön, men det säger ju bara vad han har mellan benen - inget om hans personlighet! Ja, nyfiken är jag allt, det måste medges. 

Vi tänkte göra ett försök i helgen att packa bb-väskan. Vi gjorde det ju inte i tid med de andra två så tredje gången gillt heter det va? Då kanske jag kan tänka igenom mina klädval lite och INTE åka i fulaste "Blodomloppet 2009"-tishan, haha. 

Hur jag mår förresten? Foglossningen är inte nådig men jag gör så gott jag kan (dvs inte så mycket). Grabbarna hjälper mig ofta med småsaker jag inte klarar eller har svårt med, vilket är guld värt!