V. 33 (32+0)



Ny vecka igen - v. 33. (Bilden är dock från förra veckan; när jag var publik till vedkörarna. Jag fick inte hjälpa till!) Nu känns det som att tiden går ruggigt fort..! Bara 55 dagar kvar till bf och det känns. Enligt alla gravidappar jag har är barnet nu runt 43 cm långt och väger ca 2 kg, men ökar snabbt i vikt nu - mellan 200 och 250 g i veckan!

Jag känner mig tung, otroligt tung. Jag upplever det ofta svårt att andas och det börjar göra ont när den lille försöker vända sig, eller vad det nu är han gör. Det är inte lätt att njuta alla gånger, men jag försöker ta in så mycket som möjligt just nu för att kunna minnas hur det är att vara gravid, nu när det är sista gången.
 
I går köpte vi madrass till spjälsängen så bara jag tvättat lakanen ska den bäddas. Det ser jag fram emot! Nästa vecka kan vi hämta vagnen, det är också rätt mysigt. Äntligen! Dock har jag så mycket i skolan fortfarande att jag har lite svårt att våga hänge mig för mycket åt "boandet", men det kommer väl. Jag har bara 4 veckor kvar i skolan nu om allt går som det ska (dvs att jag klarar alla uppgifter/tentan så jag inte behöver göra om nåt) och jag tycker att jag borde klara det. Första veckan hemma är vi ju ändå hemma hela dagarna, jag och barnen, eftersom de har höstlov då. Jag hinner, med andra ord!

Det är väl i princip bara skötbord/skötbädd vi inte fixat än, men det hinns också. Jag försöker att inte stressa upp mig, för det ger mig bara värre sammandragningar.. Sammandragningarna, ja. De kommer och går, ibland är de ytterst obehagliga och häromdagen hade jag en stund då det var ganska kämpigt. Dock gick det över fort, tack och lov. Hm, jag blev ju ordinerad vila av barnmorskan förra veckan, vilket jag försökt lyda så gott jag kunnat. Dock är det svårt att rodda en småbarnsfamilj utan att göra något, så jag har väl fuskat en del. Men, Robert tar hand om mig som en riktig gentleman och jag känner mig verkligt bortskämd emellanåt..!