Löfstad Slott

Den här veckan är helt sjukt hektisk, jag tror varenda minut är uppbokad. Det gör egentligen inte så mycket när vädret ändå är skit, men nog får man lite mer ork av solen ändå? 

Igår var vi iväg och gjorde något som vår äldste son har tjatat om länge - vi var på Löfstad Slott! Eddie gick med på barnvandringen, "Kul & kusligt", medan vi andra gick med på den allmänna visningen. Efteråt fick vi en historialektion deluxe av vår historieintresserade son.. En upprepning alltså eftersom vi redan hört det mesta på "vår" visning. Eddie var eld och lågor och njöt av att kunna prata med guiden efteråt, då de satt och fikade. Han berättade saker han läst om men som inte tagits upp under guidningen och njöt av att kunna diskutera med någon som kunde ännu mer om det... Undra vad det blir av honom? Hans intresse för historia och gamla kungar och krig kommer i alla fall inte från mig, däremot är hans pappa precis likadan. Som en levande historiebok. 


Tog inte så många bilder, för när vi kom dit ösregnade det, när vi var klara var det bråttom till toan och efter det åkte vi vidare. 

En hann jag dock ta på omgivningarna: 


Den där verandan skulle jag gärna inta min frukost på. Den kanske rentav skulle få mig att börja dricka kaffe..!