Första advent och kalas

Ledsen för utebliven uppdatering här men jag har tappat min motivation nånstans. Det händer så mycket kring mig just nu att jag har fullt upp med att orka med mig själv. 

Idag är det i alla fall första advent, det går inte att komma ifrån! Jag älskar den här tiden fram till jul, med mörkret, ljusen (motsägelsefullt, jag vet) och all förväntan. Jag lyssnar på Bing Crosby och känner av stämningen. För första gången är jag redan färdig med barnens julklappar och har bara min "Secret Santa"-julklapp kvar att tänka på. Jätteskönt! 


Köket pyntade jag redan i torsdags, med nya gardiner (billiga, omöjliga att stryka) och nya stjärnor i fönstren, både de i krukor och de som hänger. Vi har, som vanligt flera år efter alla andra, hakat på trenden med koppar. (Är det ens trendigt längre? Vi brukar fånga upp sånt när det är på väg bort. Vi är nog inte så lättpåverkade, helt enkelt.) Jag har allvarliga funderingar på att ta fram julgranen i veckan som kommer nu. Jag har insett att jag hellre njuter till fullo nu, före jul, så vi kan plocka bort allt runt nyår sen istället. Vi får se hur vi gör! 


Världens sämsta bild men jag har lagt beslag på tomtehuset vi hade hemma när jag var liten. Pappa har gjort huset, och mamma och vi syskon har gjort dekorationerna. Ska se om jag kan visa bättre bilder på det en annan dag, för det är rätt charmigt. Det ska bli lite "snö" på det också, så det ser vintrigare ut i deras/tomtarnas värld än det gör i vår just nu... 

Igår hade vi förresten sista firandet av vår ettåring! Dock togs inga bilder då, men jag tog en i morse, när han fått på sig presentkläderna och lekte med presentlegot. 


Mysiga kläder, från Polarn & Pyret, och Batmanduplo föll denna herrn i smaken! 

Nej, nu ska jag försöka göra något vettigt av den här dagen. Slänga mig i soffan med de tv stora kidsen, tror jag. I eftermiddag får jag finbesök så då måste jag ju vara utvilad. Ha en fin söndag, och glöm in att tända första ljuset i staken! 
#1 - - Maria:

saknar er. Här är varmt och skönt. Önskar ni vore med.