Hemtenta del 2

Mm, idag skrivs det hemtenta igen Del 2 av 2, sen är kursen färdig. Sär ser skärmen på min dator ut just nu (med undantag för att mina personuppgifter och "hemligstämplad" information inte är sådär knölig):
 
 
Det gäller ju att kunna ha många bollar i luften samtidigt! Så smidigt att kunna ha många fönster uppe samtidigt, så idag vill jag tipsa om appen Window Magnet som jag hittade på AppStore på datorn. Jag vet inte om det finns något annat sätt (såhär smidigt) men jag tyckte det var värt en liten slant för att underlätta mitt arbete. Då behövde jag inte heller försöka leta rätt på den funktionen i datorn (om den nu finns). Jag är nöjd, hursomhelst, och kan inte låta bli att tänka hur otroligt bra det vore om man hade en större skärm (min är bara 13"). 
 
Nej, jag borde återgå till skrivandet. Robert tog med sig de två minsta ut en sväng så jag kan få skriva lite i fred, för det blir en kort dag idag. Rob ska nämligen på vinprovning med något företag (genom sitt jobb) ikväll, så han måste åka runt 15-tiden. Då ska jag hänga upp julgardiner och testa adventsljusstakar, tänkte jag. Snart är det juuuul! (och jag brände en stor del av julbudgeten på ett oplanerat besök hos tandläkaren igår. Jippie!)