Att tappa ansiktet och plocka hud

När jag var liten var en av mina udda favoritsysselsättningar att kladda in händerna med trälim, vänta tills det torkade och sedan sitta och pilla bort limmet. Det blev som ett extra hudlager att dra bort, men utan att det gjorde ont. Win-win liksom. 

Nuförtiden bor ju inte jag med min pappa så trälim är väl inte lika lättillgängligt, men jag har hittat substitut. Ansiktsmask! Denna som jag använder nedan har jag fått med i en glossybox, den är jätteskön men nackdelen är att den är ofärgad så det är lätt hänt att man missar att ta bort lite... Jag använder alltså endast ansiktsmask för pillandes, inte för att jag tror att det gör underverk. Det är precis samma pillkänsla som med trälimmet och jag älskart!


(En annan udda sysselsättning jag ägnade mig åt var att sticka in knappnålar under huden på de "köttigare" delarna i handflatorna. Jag minns att det bästa var när jag fick plats med nästan alla nålarna som fanns i nåldynan. När jag var färdig "sprättade" jag loss dem och pillade bort det lösa skinnet. Det gjorde såklart ondare än trälimmet men jag antar att det var värt det eftersom jag gjorde det igen. Och igen. Och igen. Och igen.)