Vab. Igen.



Idag har jag sällskap av den här killen, som är sjuk igen. Feber och lite hostig. Förutom just nu, när han sover i mitt knä i soffan, har han hållt igång och levt rövare här hemma. 

Sa jag att han är väldigt busig? Han klättrade upp på bordet, snabbt som attan, för att låtsassova där. Han pussade på sin macka innan han började äta, och skakar på huvudet/nickar åt allt man frågar om. "Mamma" och "ajaj" är väl ungefär vad han säger, men han visar desto mer med gester. Han har till exempel sitt eget sätt att visa att maten/något är varmt, genom att sträcka ut handen på ett särskilt sätt. Han gillar att kittla oss under fötterna, borsta tänderna och att vara ute. Han gillar däremot fortfarande inte att bada eller duscha, bara att leka med vatten i handfatet. Många tårar och illvrål blir det, helt enkelt. 


Mm. Skrutten då. Måtte han bli frisk snart, för den här veckan är det ingen bra vecka att vabba. Jag hade sånt flyt med uppsatsen igår men hann inte klart innan jag drog på möte på min framtida arbetsplats, så jag tänkte att jag skulle göra färdigt det idag. Så blev det alltså inte, eftersom vab-lotten föll på mig nu. Rob har nämligen ritningar att leverera imorgon och är väl förmodligen mitt uppe i granskningsarbetet just nu... Ja, dålig timing helt enkelt men jag får ta igen det i helgen. Nej, nu ska jag släppa det och istället fokusera på min sjukling här hemma! 
#1 - - Maria:

Krama om sjuklingen och hoppas att han är frisk imorgon.