Första dagen i mitt nya liv.

Åh en sån dag! Jag har alltså premiärjobbat idag. Jag. Ett jobb. Ett sånt man får betalt för. Äntligen! Det var en märklig känsla att i förmiddags kliva in i ett helt tomt klassrum, må ni tro. Nu återstår det "bara" att få lite fint därinne, jag har ju inte så pryttlar än. Skulle vara fint med lite plastblommor och så, vi får se vad jag kan skrapa fram.

Dagen har mest bestått av ny information och spring fram och tillbaks. Lite möten, lite förvirring och så uthämtning av nycklar och dator. Jag känner mig, för första gången någonsin, vuxen. Det känns som att jag för första gången vet vad jag ger mig in på, trots att jag egentligen inte har en aning. Märkligt.

Jag kommer också få visa min engelsklärarkunskaper med en gång, det blir onekligen en utmaning. Ja. Mm. Jag är helt slut i huvudet nu så när Dennis bara somnat (han är jättetrött men sover inte ändå) så ska jag sätta mig i soffan med en kopp te och Jane Eyre.

#1 - - Elin:

Vad spännande det låter. Själv är jag mitt uppe i valet o kvalet om jag ska ta chansen att jobba på ett nytt ställa, om så bara för ett litet tag. Det ger mig ångest..Får i sådana fall chansen att ta mig in i skolans värld, även jag. Fast i skolköket.

Svar: Åh, det låter ju jättekul! Jag har många gånger tänkt att de måste ett riktigt bra jobb. Att få hålla på med mat och den biten men ändå få träffa en massa härliga ungar! (Dessutom jobbar de ju inte kvällar och helger..) :)
Emma - mamma till tre vildar

#2 - - Elin:

Ja jag menar det. "Mattant" har länge varit mitt drömyrke. Om det blir så att jag hoppar på tåget ska det bli väldigt skönt att slippa krångla med scheman hit o dit då vi båda inkomstdagare jobbar obekvämt i dagsläget. O som du säger, lediga helger. Vilken dröm! Håll tummarna för mig.

Svar: Jag håller alla tummar och tår jag har! 👍🏻
Emma - mamma till tre vildar