Tacksam.

För att motivera mig lite nu inför sista dagen hemma (jag har precis gjort mitt avslutande seminarie i engelskakursen och skickade nyss in mitt diskussionsinlägg på litteraturkursen) känner jag att jag måste blicka tillbaka lite. Hur har egentligen ledigheten, sommaren och ja, egentligen året varit?
 
Jag höll på att bli tokig deluxe när bilen gick sönder i Falköping, men jag måste försöka omvärdera mina tankar. Så, för min egen skull - nu ska jag bara lista årets höjdpunkter!
 
Jag, Emma, är den åttonde augusti 2016 extra tacksam för nedanstående punkter:
 
  • I våras blev vi med husvagn!
  • Jag tog äntligen min lärarexamen och lämnade universitetet med anställningsbevis i hand, typ.
  • Vi hade en jättefin midsommarhelg med världens bästa väder. En mycket bra start på husvagnslivet!
  • Det har ätits en hel del glass i den här familjen, som sig bör när det är sommarlov och semesterledigt. Men, vi har definitivt kört på kvalitet före kvantitet i år! Vi har till exempel varit i Hjortkvarn, Nora och Söderköping och ätit glass och ja, det har varit något utöver det vanliga allihop. Cookies-glassen i Hjortkvarn och den de kallar "Safari" på Göta Glass i Sörping - try it, säger jag bara! (Bananglassen i Nora var inte dålig den heller, men den kvalar inte riktigt in som listetta.)
  • Vi har sett Falköping...
  • Vädret har delvis varit rätt hyfsat, så lite solbränna hade jag där ett tag.
  • Vi har en grind i trädgården numera så att vår rymling måste anstränga sig lite mer för att kunna dra iväg på äventyr på egen hand. 
  • Jag har läst en massa bra böcker genom litteraturkursen.
  • Jag har pratat ovanligt mycket engelska, om än endast med Rob och med kursdeltagarna på engelskakursen. Jag känner ändå att det har varit väldigt givande och jag är i alla fall något mer säker i talet nu. 
  • Vi har lagat mycket god mat på vår fina grill! Robert får abstinens om det går mer än två dagar utan att vi grillar, haha. (Jag tycker dock det är rätt trist att grilla men jag äter det gärna!)
  • Jag har äntligen, trots att jag bott på en replängds avstånd från kanalen hela mitt liv, åkt båt på Göta Kanal. Det var en angenäm upplevelse som jag gärna gör om nån gång.
 
 
Mm. Så ser det ut just nu. Det är en smula tomt (eller bara rörirgt) i mitt huvud på grund av allt som händer, men imorgon börjar verkligheten även för mig. Måtte det gå bra!