Har ni sett det senaste?






Det har landat en ny grill här på Åttan. Äntligen! En Weber, som vi har trånat efter i flera år nu. Examenspresent, typ. Gymnasiet och lärarprogrammet ihopslaget till en present, så att säga.

Med tre dagar kvar till barnbidrag fick det bli billig mat, så vi körde på beer can chicken. För ca 100kr totalt fick vi oss en finfin middag, helt okej tycker jag! Om ni inte provat beer can chicken tycker jag att ni ska googla fram första bästa recept, faktiskt. (Se bara till att kycklingen ryms stående i grillen. I vår gamla grill gjorde den inte det, så vi fick ställa den lite snett och stadga upp med grillpinnar, haha!)

Mm. Den blå Mateusskålen ni ser med sallad i på bordet fick jag i examenspresent, av min syster. I love it! Den funkar precis lika bra till sallad som till jordgubbar (det hade vi häromdagen). 

Mm. Det var dagens grill- och middagstips, det. Fotbollen ignorerar vi, det går åt helvete i alla fall. 
#1 - - Elin:

Själv fick jag en rejäl Landmann, gasolgrill i 30-årspresent. Jag älskar den. Och nu ska vi grilla hela sommaren. Tidigare har det inte blivit så mkt av den varan. Att plocka fram grill, tömma den och fylla på kol och sedan släpa fram tändgaffel och sladd och fan o hans moster lockar inte. Nu är det bara att gå ut och vrida på..klart!👌

Svar: Vad kul! Vad grillar ni för nåt? Några bra tips? Här är det Rob som är grillmaster och han gör gärna det där skitgörat med kol och grejer. Kanske för att vi är rädda för gasol, jag vet inte. 😝 Bådar gott inför husvagnslivet... ;)
Emma - mamma till tre vildar

#2 - - Elin:

Åh vi grillar ALLT. Lucas favorit är kyckling så det blir det.rätt ofta. Kryddiga korvar är smarrigt också. Har du testat att grilla ananas? Sjukt gott. Och blomkål. Det är det bästa med grillat, att man kan variera det i oändlighet.

Svar: Ja grillad ananas är riktigt gott, men blomkål..? ;) jag äter det i wok och som puré, men annars har jag svårt för blomkål faktiskt. Vad gör du med den då? :)
Emma - mamma till tre vildar

#3 - - Elin:

Blomkål är ju gott i alla former. Då kan grilla den hel eller i buketter. Jag brukar bara grilla den som den är med lite grillolja men det finns säkert massor med varianter.

#4 - - Elin :

Jag tänker att swetchili borde göra sig tillsammans med blomkålen. Och ost förstås. Varför inte parmesan? Eller chevré?