En tisdagkväll i maj.



Jag älskar vår altan nuförtiden. Extra mysig är den med blommorna och den stora ljuslyktan jag fick i lördags. Me like!

Ungarna ligger i sina sängar, Robert är på bio och jag tänkte njuta lite här med en kopp te, ekologiskt fruktgodis, äpple och den uppsats jag ska opponera på på fredag. Det är fortfarande varmt ute men det blåser en del tyvärr, dock gör inte det så mycket här under filten. 

Tisdag hos oss innebär fotbollsträning för Eddie, vilket ofta brukar bli lite stressigt. Jag hämtar från förskola/fritids runt 16.30 och hans träning börjar 18.00. Däremellan ska vi helst hinna äta något också, och allra helst ska Dennis i säng runt 18.30. Att ställa sig och laga mat i värmen lockade inte så mycket idag, så jag kokade bara lite rabarberkräm till ungarna och så fick de äta bröd som blev över i i lördags. Man känner sig ju inte som någon supermorsa då direkt men Eddie blev nöjd, han älskar rabarberkräm. De andra två åt dock desto mindre, Dennis smakade inte ens på krämen men åt lite ost... Nåja, nu spårar det ur. Jag skulle ju skriva om hur härligt det är på altanen. 

Jag har faktiskt tillbringat ett par timmar här ute idag, fast i solen. Nu, vid 20:10, når inte solen hit längre, vilket är det sämsta med att bo här - kvällssolen försvinner tidigt...

Mm. Är det sommar nu, tro? 
#1 - - Maria:

Hur gick mötet med dina blivande skolbarn?