Snabbmatstips: pizzabullar

Igår var det dags för sommarfest på Dennis förskola och med den också den sedvanliga picknicken. Med ca noll pengar på kontot dagen före löning och ingen tid över whatsoever gällde det att ha fantasi. Jag hittade en burk tomatsås i frysen, skrapade ihop pengar till färdig pizzadeg och bokstavligt talat slängde ihop pizzabullar! Jag har aldrig ätit det förut och än mindre gjort egna, men det blev riktigt bra faktiskt. För att inte prata om hur smidigt det var..! 


Med Robs tomatsås, lite kalkon och ost blev det riktigt fint. Mycket smak i såsen och sån där pizzadeg är en av mina favoriter faktiskt. Kan inte bli annat än bra! 


Inte de finaste skapelserna kanske men det gick snabbt, kanske 25 min allt som allt, inklusive tiden i ugnen. Det blev totalt runt 35 st, med oss hem från picknicken hade vi endast 8 så de gick hem hos samtliga grabbs i familjen. Jag antar att jag är sist på planeten med att prova just pizzabullar men det var inte sista gången de gjordes här! 
#1 - - rememberthiis.blogg.se:

Oh jag älskar pizzabullar :D längesen jag åt det dock

#2 - - a n n i k a:

Mums!