Transkribering.

Jag har idag flytt hemmet och begett mig till vår nya fristad: husvagnen. Här har jag suttit sen kl 10 och transkriberat,  kodat och nu försöker jag sammanställa koderna till något som så småningom ska bli teman. Det går framåt men jag börjar bli lite seg i huvudet av alla bokstäver... Tur i alla fall att det är tråkigt väder ute, det gör det lite lättare att fokusera på uppgiften. 


Såhär såg vårt ekipage ut förra helgen när det var soligt och fint. Ekipaget ser förresten likadant ut idag, men det blänker inte riktigt lika mycket. Största skillnaden är himlen, helt enkelt. När jag kom hit i förmiddags var det rätt kyligt här inne (med +6 grader ute och ingen värme på här kan man inte begära så mycket mer), men nu sitter jag i T-shirt och myser. Bra drag i värmepannan alltså! Jag hade hoppats på att få höra lite regnsmatter mot husvagnstaket men nope, regnet tycks utebli. Bara en väldigt grå himmel över mig... Men här inne är det så mysigt så! 


Mm, som sagt. Tematisk analys ägnar jag mig åt just nu och det är mycket att skriva, tänka och analysera. Inte den tråkigaste biten i arbetet egentligen, men det tar ju så fruktansvärt lång tid att det är svårt att inte tröttna. Det är tur att jag sitter här ute så jag inte blir distraherad, här där jag bara har det mobila nätet att surfa på. Man kan säga att det var ett strategiskt val att komma hit... 

Men, nu har Eddie efterlyst mig därhemma så jag får nog ta och avrunda här och bli klar nån gång. Mjau.