Långärmad tröja med luva

Jag skulle ju visa lite av det jag gjort, och det jag hittills funnit roligast att göra är nog luvtröjor! Jag använder mig av Threads by Carolines mönster Lilly & Liam, och har gjort tre olika varianter. En saknas dock på bild, men den ser ut som att man har en långärmad tröja under en T-shirt, om ni förstår vad jag menar. Den var till Teo, men han använder den så flitigt så den är nästan jämt i tvättkorgen, haha.

(null)

Dennis har valt tyg själv och han gillade ballongtyget från elvelyckandesign.se. Det är ett collegetyg, medan det ljusblå är trikå.

(null)

(null)

(null)

Peplumvarianten var en present till barnens kusin. Tyvärr blev den lite stor, men ändå den jag rent tekniskt blev mest nöjd med. Jag börjar lära mig min symaskin och får till rätt fina sömmar nu! Både det vinröda och rosa tyget är i trikå. 

Jag har faktiskt testat på att göra en klänning till mig själv också, i ett superfint tyg och i en jätteskön modell. Dock är jag inte helt nöjd med den utan funderar på att sprätta upp lite och göra om vissa delar. Vi får se om jag orkar!